מאי 10, 2024

חדשות הגבעה

כל מה שקורה בגבעת שמואל

הקבצן הנוכל מגבעת שמואל

1 min read

הכול התחיל כשיואב, דייר בבניין בגבעת שמואל, פתח את הדלת למשמע דפיקות חלשות בשעות הערב המוקדמות של אחד החורפים הסוערים שידעה העיר גבעת שמואל.
מאחורי הדלת התגלה ליואב איש בשנות החמישים לחייו, לבוש בגדים קרועים ורטובים מהגשם שבחוץ, מחזיק כוס עם כמה מטבעות של שקל ומוציא מהפה מילה אחת בלבד: "בבקשה". יואב סיפר שהרבה זמן הוא לא ראה מישהו שנראה כל כך דל.

תמונת אילוסטרציה מאתר "pixabay"

לכל העדכונים גם בוואטסאפ – הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
(ע"י לחיצה על האייקון הירוק)

 יואב, בתור בחור שעוסק בחייו רבות בחסד, לא היה יכול להסתפק בנתינת מספר שקלים לעני ולשחרר אותו לקור שבחוץ. הוא הציע לו להיכנס לביתו כדי להתחמם.
 לעני הרטוב לא היה נעים, אך לאחר מספר חילופי מילים בין השניים הוא נכנס לסלון הבית של יואב, שהגיש לו כוס תה. לאחר שהקבצן סיים לשתות את התה החם, הוא יצא בסוודר מחמם שקיבל מיואב.

יומיים לאחר מכן, מירב, אשתו של יואב, שמה לב שמשהו חסר בסלון. אחד מפילי הזהב שקנו בתאילנד נעלמו. מירב ויואב חשבו ביחד למי הייתה גישה לביתם בימים האחרונים, ולא עלה בדעתם אף אחד שיכל לקחת אותו בלי שהיו שמים לב. השניים התייאשו מהאבדה והחליטו לוותר על הפיל. 

תמונת אילוסטרציה מאתר "pixabay"

בשבת שלאחר הגילוי על האבדה, יואב ומירב נפגשו עם עוד כמה זוגות חברים. בשיחה עלה נושא הפיל האבוד. אחד החברים סיפר שזה צירוף מקרים מוזר שבדיוק באותו השבוע נעלם לו המחשב הנייד מביתו.
 החברים המבולבלים החליטו לגשת יחד אל המשטרה העירונית ביום ראשון ולהגיש תלונה על גניבות ציוד מהבתים שלהם, בתקווה שהשוטרים יוכלו לעזור להם.

לאחר שהחברים הגישו את התלונה בתחנת המשטרה, השוטרים ביקשו מהם להשאיר את פרטיהם ואמרו שאם הם יגלו משהו חדש הם יעדכנו אותם.
כעבור מספר ימים יואב קיבל שיחת טלפון מהשוטר בתחנה, השוטר אמר לו שיש ממצאים חדשים ומבקש ממנו שיבוא עם חברו. יואב וחברו הגיעו לתחנה בערב, מלאי תקווה שאולי גילו משהו שיעזור להם למצוא את ציודם האבוד. 

השוטר בתחנה סיפר להם שבערב הקודם הגיעה לתחנה אישה עם צילומים ממצלמות האבטחה בבית שלה, שמראים שקבצן עם בגדים קרועים גנב לה את התיק בזמן שהיא הלכה להביא לו כסף מארנקה. לאחר שהשוטר מראה לזוג החברים את הסרטון הם שניהם נדהמים לגלות כי הקבצן הגנב הוא לא אחר מאותו אחד ששניהם עזרו לו רק לפני מספר ימים. 

לאחר בדיקת צילומי האבטחה, גילתה המשטרה כי הקבצן התמים הוא לא אחר מאשר גנב מורשע שישב בכלא מספר שנים על גניבות שביצע בעבר. בחקירה עלה כי העבריין ידע תמיד איך לגנוב חפצים בלי שישמו לב, אלא שבמקרה האחרון הוא פקשש ולא שם לב למצלמת האבטחה שהייתה מובנת בתוך התמונה בבית ממש מול הכניסה. 

לבסוף, העבריין נתפס והחפצים הוחזרו לבעליהם. לאחר דיונו בבית המשפט, קבע השופט כי הוא אחראי ללא פחות מחמישים גניבות בחודשים האחרונים וכי הוא יחזור למאסר.

המקרה הובא על ידי החוקר הפרטי מייק רוזן כחלק מסדרת הכתבות אודות "יומנו של חוקר".
הסיפורים אמנם אמתיים אך נעשה שימוש בשמות ומקומות בדויים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *